2 Nisan 2015 Perşembe

İKİŞER DİZE

MAHKUM REİS
İnsan dediğin mahluk kara kutuda hapis
Mahkumlardan en mahkum; ancak koğuşta reis

***

AR
İsterim ki insanda yalnız biraz ar olsun
Utandı mı yüzünde patlayan şamar olsun

***

ESKİ AZİZ İSTANBUL
Yenilik denen bela eyledi şehri viran
Bak aziz İstanbul'a, her yanı yerle yeksan!

***

KALPAZAN
Dört bir yanı sarmıştı arsızca yalan dolan
Anladım ki değmezmiş; çabama bu kalpazan

***

SİNSİ GAM
Saklandı kaç vakittir kalbimde gam sinsice
Söktüm attım düşmanı, ansızın malum gece

***

ANLAMAK
Sandılar ki suskunluk çok ağır bir kaybediş
Halbuki anlamaktır; maharet isteyen iş 

***

AKILCI SUSMAK
Sanır mısın uçuyor şu kuşlar keyfekeder?
Sanır mısın susuyor zayıflıktan şairler?

***

CESARETİN GAYESİ
Akıntıya ters gitmek, ne büyük bir cesaret
Yok artık bundan böyle, soylu ruha esaret!

***

DENSİZ ADIM
Karanfil bahçesine atarsam densiz adım
Kazınsın taştan dahi, kahpe uğruna adım!

***

YARDIM İSTEĞİ
Aşk denilen isteği, ancak böyle tekdüze
Nedenlerin nedeni, yardım eyle acize



 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder